Vi bruker informasjonskaplser for å personliggjøre innhold og analysere trafikk på vår nettside. Velg om du ønsker informasjonskapsler i bruk på vår nettside.

Kvalitets- og miljøpolicy

Denne policyen danner grunnlaget for fastsettelse og vurdering av virksomhetenes kvalitets- og miljømål, og er forankret i ledelsens engasjement for kontinuerlig forbedring. Den er en del av vårt ISO-sertifiserte styringssystem, og skal sikre at vi leverer helhetlige, bærekraftige og kvalitetssikrede rehabiliteringstjenester som møter pasientenes behov og samfunnets forventninger.

Vår kvalitetsforpliktelse

Vi er forpliktet til å sikre trygge, effektive og individuelt tilpassede tjenester som bidrar til økt livskvalitet for våre pasienter. Vårt hovedmål er at vi skal yte og utvikle kunnskapsbasert rehabilitering. Rehabiliteringstjenestene skal være i tråd med lovkrav, nasjonale retningslinjer og god faglig praksis. Vår kvalitetspolicy bygger på følgende prinsipper:

• Samhandle med relevante parter som f.eks. pasienter, pårørende, oppdragsgiver og ansatte.

• Gjøre hverandre gode ved å følge våre verdier: respekt, profesjonalitet, trygghet og engasjement.

• Drive kontinuerlig kompetanseheving gjennom kurs, opplæring, fagmøter og veiledning.

• Bidra til utdanning av personell via turnuskandidater, praksisstudenter og videreutdanning av våre ansatte.

• Utnytte våre rammebetingelser effektivt.



Vår miljøforpliktelse

Våre virksomheter har en påvirkning på miljøet, og vi er forpliktet til å redusere vår miljøbelastning gjennom systematiske og kontinuerlige forbedringer. Vi tror at en miljøbevisst tilnærming bidrar til bedre helse og livskvalitet for både våre pasienter og samfunnet som helhet.
Vår miljøpolicy bygger på følgende prinsipper:

• Reduksjon av miljøpåvirkning gjennom lavere energiforbruk, reduserte CO2-utslipp, avfallsreduksjon, økt resirkulering og gjenbruk, tryggere bruk av kjemikalier og valg av miljøvennlige alternativer.

 Bærekraftig innkjøp ved å prioritere miljøvennlige produkter og tjenester i våre innkjøp og stille miljøkrav til våre leverandører.

 Involvering og bevisstgjøring ved å engasjere ansatte, pasienter og samarbeidspartnere i miljøarbeidet – f.eks. gjennom miljøopplæring og oppmuntring til miljøvennlig atferd.

Vikersund Bad har siden våren 2011 hatt et sertifisert kvalitetsstyringssystem jamfør NS-EN ISO 9001:2008. Dette inneholder overordnede, styrende prosedyrer for avvikshåndtering, interne revisjoner, kontroll med registreringer og dokumenter, korrigerende og forebyggende tiltak, kompetansestyring og risikostyring.

Styringsprosedyrene gjelder for kjernevirksomhetene, støtteprosessene og ledelsesprosessene ved Vikersund Bad.

norsk_akkreditering